2017. január 01. 18:30 - marczellm

Bemutatkozás

Marci vagyok, informatikus hallgató, billentyűs. A Bartók konziban jazz-zongorázni tanulok. Ez elindított engem azon az úton, hogy tudjak valamit a Zenéről, de még mindig nem tudok semmit a Dalról. A Dal márpedig nekem nagyon fontos.

A Dalról remélek megtudni valamit abból, hogy meghallgatok, körüljárok olyan dalokat, amelyek nem csak megszületésükkor, de mind a mai napig képesek megérinteni az embereket. Ebben az országban ez csak magyar nyelvű daloknak sikerült. Ezért úgy éreztem, szükséges a gyökereknél kezdeni a kutatást. Azoknál az előadóknál, akik dalaikkal saját szüleimnek és az ő generációjuknak nem csak zenei ízlését, de egész fiatalkorát, világlátását, értékrendjét határozták meg, és életüket is befolyásolták.

De amilyen szisztematikus ember vagyok, nem elégszem meg csupán szeletekkel az igazságból. Tegnap csináltam egy listát a lemezekről, amelyeket meg akarok hallgatni. Ezt ni: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wFtjVN1PrHWwUzpy7v80aZKKy4AugKbQGPKW4QNIQ4Y/pubhtml

Azt nem ígérem, hogy mind a 98 lemezt meghallgatom 2017-ben (hiszen "munkaköri kötelességem" rengeteg jazzt is hallgatni), azt viszont igen, hogy mindegyikről írok majd egy kis szösszenetet, pár mondatot, kiemelve azt a néhány dalt, amelyek zeneileg, szövegileg megérintenek, vagy kultúrtörténetileg fontosak lehetnek.

Ha pedig idén a végére érek, akkor 2018-ban jöhetnek a külföldi előadók: Beatles, Yes, Genesis, Peter Gabriel, Sting, Elton John, Billy Joel...

komment
süti beállítások módosítása